Başkan’ın Mesajı

BAŞKAN'IN MESAJI

Değerli Üyemiz,

Yapı kooperatifleri üyelerini iş yeri veya konut sahibi yapmak maksadı ile kurulur. Gayesini gerçekleştirince de tasfiye edilerek, site yönetimine geçilir. Tekstilkent’te 30 yıl geçtiği halde eski hiçbir yönetimin böyle bir çalışması olmamış. Tam tersine kooperatif yönetmeyi kendi meslekleri, varoluş sebepleri olarak görmüşler ve tasfiye süreçleri hiç gündemlerinde olmamıştır.

Biz yönetime geldikten sonra gayemiz “tasfiye” olduğu için karşımıza çıkarılan engellere rağmen Kooperatif’in kangren olmuş meselelerini tek tek çözmek sureti ile, kararlı bir şekilde çalışmalara devam ediyoruz.

Bilmenizi isterim ki; biz öncelikle Kooperatif’in tasfiye süreçlerini sağlıklı bir şekilde tamamlayarak, üyelerimize hak ve menfaatlerini teslim etmek, tasfiye sonrası şeffaf, üyeler tarafından denetlenebilir, sağlam bir yönetim kurarak bize tevdi edilen emaneti sahiplerine teslim etmek istiyoruz.

3 Nisan 2016’da nasıl bir kooperatif yönetimi devraldık?

Göreve geldiğimizde önceki yönetim tarafından bize devredilmesi gereken bilgi ve belgeleri teslim edecek muhatap bulamadık. Mevcut çalışan personel kadrosunda bir kurumsal çalışma kültürü oluşturulmadığından hiç kimse görev ve sorumluluk anlayışına sahip değildi. Çalışanlardan sorularımıza “bilmiyorum, görmedim, duymadım”dan başka cevap alamadık. Yine de iyi niyetli düşünerek, mevcut personelle yola devam etmeye gayret ettik ancak bir müddet sonra faydadan çok zarar geldiğini görerek bazı personellerin görevlerine son vermek zorunda kaldık.

İgdaş, İski, belediye, elektrik idaresi gibi kurumlara ve diğer hizmet alınan firmalara kooperatif borçları dağ gibi birikmişti. Üyelerden ve kiracılardan çok yüksek tutarlarda alacaklar tahsil edilmemişti. 10-12 yıl aidat ödemeyen üyeler ve kira ödemeyen kiracılar vardı. Maksatlı olarak kira sözleşmelerinde kiracılara alt kiralama yetkisi verilmişti.

Sözün özü; kuralsızlığın, karmaşanın egemen olduğu, sorunların örtbas edildiği, borçların ödenmediği, alacakların takip edilmediği, teknik sorunların çözümsüz olarak bırakıldığı enkaz tabir edebileceğimiz bir kooperatif yönetimi devraldık.

Bankalardaki mevcutlar tedbir kararları nedeniyle kullanılamıyor, mevduat geliri dahi elde edilemiyordu.

Göreve başladığımızda;
Güvenlik alanında ciddi zafiyetler olduğu, hırsızların kol gezdiği, bazı bloklarda tinerci ve kaçak göçmenlerin barındığı tespit edilmiştir.

Şiddetli yağışlarda birçok bloğun çatıları akan, iş yerlerini su basan, tuvaletleri bakımsız, bazısı kapısız, pislik içinde, blok iç temizlikleri, cam temizlikleri gereği gibi yapılmayan, ana yolları ve otoparkları takipsizlik nedeniyle önüne gelenin günlerce, haftalarca, aylarca ücretsiz otopark olarak işgal ettiği, iş yeri sahiplerinin park yeri bulamadığı bir Tekstilkent ile karşılaştık. 60 m2 dükkan kiralayan lojistik firmaları tırlarını, kamyonlarını site içine park ederek, siteyi bedava tır parkı olarak kullanıyordu.

Site bloklarında bulunan 130 asansörün çoğu çalışmıyor, çalışanlar ise ilgili teknik yönetmeliğe uygun olmadığından, üyelerimiz, kiracılar, çalışanlar ve Tekstilkent’e gelen müşteri ve misafirler için can güvenliği bakımından çok büyük tehlike arz ediyordu.

Görev yaptığımız 2 sene içinde neleri başardık?

Türkiye’nin önde gelen özel güvenlik firmalarından Akdeniz Güvenlik şirketi ile anlaşarak Tekstilkent’i güvenlik zafiyetinden kurtardık.

Sitemizin giriş-çıkış kapılarını ve otopark düzenini disiplin altına almak, başıboş araçlardan ve yer işgalinden üyelerimizi kurtarmak için Avrupa’nın önde gelen otopark işletmecilerinden Portekizli Empark firması ile gelirin %80’i kooperatifimize kalmak üzere yap-işlet-devret paylaş modeli bir hizmet sözleşmesi yaptık.

Empark’ın kurmuş olduğu kamera ve bariyer sistemi ile sitemize giriş-çıkışlar kontrol altına alınarak, güvenlik hizmetleri daha da güçlendirilmiştir. Böylece hırsızlık olayları en aza indirilmiştir. Münferit birkaç olayın faili de kurulan sistem sayesinde hızlı bir şekilde yakalanarak güvenlik güçlerine teslim edilmiştir.

Tekstilkent artık bulanık suda avlananların hedef aldıkları değil, uzak durmaları gereken bir iş ve yaşam merkezi haline dönüşmüştür.

Temizlik hizmetleri ile ilgili köklü tedbir almak maksadı ile Legal firması ile yeni çalışma esaslarımızı ortaya koyarak etkin hizmet vermeleri sağlanmıştır.

Bakım ve onarım hizmetleri kapsamında akan çatılar, çürümüş borular, elektrik tesisatları ve aydınlatmalar elden geçirilmiştir. İhtiyaç hasıl oldukça da hızlı bir şekilde tamir, tadil yoluna gidilerek hiçbir sorun sürüncemede bırakılmadı, bırakılmayacaktır. GD bloklarda 30 yıl sonra iş yerlerinin kapısına kadar temiz su-atık su tesisatı yapılmaya başlanmıştır.

Çalışmayan ve çalışır durumda olup da risk taşıyan 130 asansörün 50 adedi renove edilerek teknik şartnamelere uygun hale getirilmiştir. Kalanları da plan çerçevesinde revize edilmeye devam ediyor.

Çağdaş bir iş merkezine yakışan hızlı ve verimli iletişim ihtiyaçlarına cevap verecek anlaşmalar yapıldı, yapılmaya devam ediyor.

Tekstilkent’in elektrik ihtiyacını karşılamak üzere güneş enerjisi sistemi kurulması onusunda çalışma ve araştırmalar başlatılmıştır.

Tekstilkent Yönetim Kurulu Başkanı olarak ben de, yönetim ve denetim kurulundaki arkadaşlarımız da Tekstilkent’in yönetimini içinden çıkılmaz hale getiren eski yönetim anlayışına bir tepki olarak, sizlerin mülklerinizle ilgili geçmiş hayal kırıklıklarınızı bilerek, böyle gelmiş böyle gitmez diyerek, bir sosyal sorumluluk misyonu gibi üzerimize aldık, göreve talip olduk.

Başlarken de belirttiğim gibi ana hedefimiz kooperatifi tasfiye edip site yönetimine geçecek hale getirmek ve tüm kararlarda mülk sahiplerinin ortak iradesini hakim kılmaktır. Bu yolda ilerlerken de Tekstilkent’i üyelerimiz ve kiracılar için en iyi şekilde hizmet vereni hiçbir teknik aksaklığın yaşanmadığı, ortak iş yeri yaşam alanı kurallarının hakim olduğu güvenli, tercihli ve mülk değeri artan bir yapıya kavuşturmak, üyelik edimlerini düzenli yerine getiren üyelerimizi, ısınma, bakım, temizlik, güvenlik, ortak alanların & demirbaşların bakımı ve profesyonellerin haklarını karşılamak üzere tahsil edilen aidat bedelini yıllardır ödememeyi alışkanlık haline getiren üyelere ezdirmemektir. Hizmetin kesintisiz olarak devam etmesi için yapılması gereken harcamaların ve eski yönetimden kalan borç ve ceza yükümlülükleri, eski aidat ve kira borçlarının takibi sayesinde gerçekleşmiş, üyelerimize ilave yük getirmemeye özen gösterilmiştir. Bu anlamda da geçtiğimiz 2 sene içinde tüm engellemelere, üyelerimiz nezdinde yürütülen itibarsızlaştırma çalışmalarına rağmen önemli mesafe alınmıştır.

Tekstilkent’in ve mülklerinizin istikbali için sizlerle paylaştığımız raporları dikkatle okumanızı, yapılacak genel kurul toplantısına bizzat katılarak hak ve menfaatlerinizi kendi iradenizle değerlendirmenizi sizden önemle rica ediyorum. Önemli bir mazeretiniz nedeniyle katılamamanız durumunda vekaletinizin güvenli ellerde olduğunun takipçisi olunuz.

Saygılarımla,
Yaşar Küçükçalık
Tekstilkent Yönetim Kurulu Başkanı

YAŞAR KÜÇÜKÇALIK HAKKINDA

1960 yılında Kayseri’de doğdu. 1968-1978 yılları arasında tahsilini İstanbul’da tamamladıktan sonra, 1978-1982 yılları arasında İngiltere’de İktisat ve Pazarlama alanında eğitim gördü. Eğitimi süresine iş hayatına kesintisiz olarak devam etti. 1983 yılından sonra aile şirketlerinde aktif olarak göreve başladı ve halen burada çalışma hayatına devam etmektedir. Bugün, Küçükçalık Şirketler Grubu, Lüks Kadife A.Ş., Birlik Mensucat A.Ş., Emintaş Emlak A.Ş.’de Yönetim Kurulu Başkanlığı, Nuh Çimento A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi görevlerini sürdürmektedir. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği’ne 2016-2016 yılları arası Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürütmüştür. Yaşar Küçükçalık; Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği’ne 2010-2016 yılları arası Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini sürdürmüştür. Yaşar Küçükçalık evli ve 3 çocuk babasıdır.